torsdag 19. april 2012

Litt hverdagsmagi

Jeg ønsker å dele to fantastiske solskinnshistorier jeg har fått høre i dag.
Disse historiene inspirerer meg og gir meg lyst til å gi enda mer av meg selv.
De faller innunder dette med å skape glede rundt seg, gi noe for å glede andre.

Den første historien fikk jeg høre av en venninne som hadde lest noe i avisen.
Dette fant sted i Oslo på en helt vanlig dag... ikke noe spesielt med denne dagen, det var en herlig hverdag.
En kvinne ville glede mennesker rundt seg, gi en liten ting til den som måtte finne dette, hun hadde lyst å dele.

En liten gave ble lagt igjen på ett buss sete... fordi hun ønsket at noen skulle finne denne gaven... slik at den som eventuelt måtte finne den skulle føle glede og få en liten overraskelse i en hektisk hverdag.
Hva mer gleder vel enn en liten gave? En liten symbolsk ting for å inspirere, glede og gi ett smil om munnen.
Vi trenger slike små ting i hverdagen. Det er hverdagene  det er flest av!
Jeg håper at flere, der i blant meg selv, vil bli inspirert til å forsette denne givergleden, ønsket om å dele av seg selv...

Solskinnshistorie nr to er like søt... Min venninne ville kjøpe kaffe før hun gikk på jobb... på den samme bensinstasjonen hun kjøper kaffe hver morgen..
De var i dag tom for melk, og hun sa hun fikk komme tilbake senere på dagen..
Hun var kommet til jobben, og gjorde seg klar for en ny arbeidsdag, da en av de ansatte på bensinstasjonen kom og spurte hvilken kaffe type hun ville ha?
Så gikk denne jenten tilbake til stasjonen og laget kaffen til min venninne og kom opp på jobben hennes med kaffen... for en historie...
Jeg så denne jenten da hun kom med kaffen, og gikk bort til henne og sa at dette var så flott, helt fantastisk.

Dette er med på å gi glede i hverdagen, magien over det å være noe for andre mennesker... gi en liten del av seg selv, skaper stor glede... Slike historier blir fortalt videre, de kan inspirere oss alle til å gjøre en liten ting for andre.

Jeg er hvertfall blitt inspirert, så jeg tror absolutt at jeg vil prøve å gjøre noe jeg og...om ikke annet å prate med mennesker, smile og se de som er rundt meg... vi trenger alle magien:)

Hverdagsmgi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar