onsdag 18. april 2012

Glede

Glede er ett enkelt ord. Glede er lett å få til, så lite som skal til.
Hvor kan man begynne å skape glede?
Løft hodet og se verden rundt deg, se menneskene og kjenn på livet.
Det er ikke så mye mer enn ett smil rundt munnen som skal til, der har du det, glede!
Synes jeg kan se smilet ditt nå, at du tenker på noe som gir deg glede!
Noe som betyr noe for akkurat deg.
Det er du som skaper gleden, du skaper harmonien rundt deg!

Hvordan du kan dele dette med andre?
Smil, se menneskene, føl livet, på godt og vondt... gi av deg selv, trygghet, varme og omtanke.
Vi har alle masse å gi, dele med andre, gleden man føler når man har gledet enn annen!
Kommer i tanker om en ting jeg lært i barndommen,

smil til verden og verden smiler til deg!

Det er  noe i disse ordene, noe man trenger å ta med seg ut i den store verden.
For verden den er stor, bare gå ut døren hjemme og se.. verden begynner akkurat der!
Det er der man kan starte reisen, gleden ved å skape samhold, harmoni og gi noe av seg selv!

Jeg starter min blogg med et innlegg av magien over å skape glede, nettopp fordi jeg synes det er det viktigste man kan gi av seg selv.
Følelesen det gir meg når mennesker smiler og senker skuldrene, på grunn av meg! Det betyr veldig mye!
Jeg har gjort noe godt, jeg har skapt glede til andre.


Hverdagsmagi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar